05 november 2009

NU har jag inte hunnit, eller orkat skriva på sistone. Men jag har hunnit med mycket. Måndag till torsdag förra veckan följde jag med Wilma en svensk tjej till sin nya skola, Indisk. För att hjälpa till att översätta och vara lite stöd. Nu mera är det Elins jobb men hon hade sin syster på besök så då ställde jag upp! Och på köpet fick jag mig en stalker, hah ne men en av tjejerna som jobbar där verkar lite mysko men men.
Sen har Pauline kommit ner också! Så vi har turistat lite. Besökt några små ställen och shoppat har vi gjort. Sen I fredags for vi iväg till Pushkar, med tåg 7 timmar, för den årliga Kamelmarknaden, de va verkligen en upplevelse. Tåget var förvånande vis helt ok, vi var ju lite uppskrämda och nervösa inför tågresan och trodde det skulle vara det värsta med resan, och att vi skulle bli bestulna, men så vart det inte riktigt.
Vi bodde i "tält" på en liten innergård, Chachas guest house. Några av reglerna som stog skrivna på väggen var bland annat att "all kinds of drugs and alcohol are prohibited..." Men senare på kvällen kom killen fram och fråga om vi inte ville ha en joint, de va ju bara hash. Vi tacka lite fint nej. Men de var verkligen ett äventyr jag sent kommer glömma. Och toan som bara var ett hål i marken vilket inte är ovanligt här. Vi höll oss in i det sista!
När vi var på tågstationen i ajmer på väg hem ringer pappa och frågar hur det går och säger åt oss att ha koll på alla våra saker, vilket vi gjort hela tiden, för att en annan svensk familj blev bestulna på allt, pass, mobil och pengar på perrongen i Delhi. Ingen hit det, så rädda som vi är låser vi fast alla väskorna på tåget hah men vi klarade oss utan att bl bestulna! Men vi var lagom trötta och smutsiga när vi kom fram till Delhi på söndag kväll gissa om de var skönt med en varm Dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar