16 november 2009

I was just born this way

Idag har jag och min syster varit i väg till ett barnhem eller inte riktigt ett barn hem men ett hem för flickor. Vi har kommit in i en organisation som heter Udayan Care, de har flera olika hem för barn här i Delhi. Hur som helst var vi där idag igen efter att vi pratat med Gita från kontoret och vi skulle hjälpa till lite men tanken var att Ewwe skulle ta kort på barnen och fånga olika känslor eller liknande. Men så vart det inte. För hon fick inte ta kort för surtanten som jobbade där. Hon var allmänt sur för allt vi gjorde och på de andra två voluntärerna. Knepig tant, sånna står ja bara inte ut med. Så jag är inte så haj på att komma tillbaka dit. Fast när vi gick sa hon åt oss att inte komma imorgon o inte dan efter det för de va ju så många andra voluntärer?!?! OJojoj ja ja säger då det. Men barnen var ju väldigt söta!! En tjej drog fingrarna igenom mitt hår och fråga hur jag fått det så, och sen "nöp" hon mig i kinden och kände förundrat på min hud och undra hur jag fått den så ljus o len? :) Jag log och sa, som en kille i från belgien, tor ja, sa en gång, I was just born this way. Men hon var så himla söt tjejen.
Imorgon blir det nog Yoga igen, för mig och Ewelina bara. Anna ska iväg på kör. Och vår kära granne ska presentera oss för amerikanska skolan någon dag. Ska bli kul och hoppas de har något för oss att göra! Nu ska jag leta upp en ny bok med tanke på att jag läste ut Nineteen Minutes i morse. Den var väldigt bra men jag blev lite chokad över slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar