25 november 2009

Tjohoo Nu har jag bullat upp med pappas varma mysiga Gant mysbyxor och två långärmade tröjor och varma duntofflor. Man kanske inte skulle tippa på att jag var i Indien men idag, så här på kvällen med mensvärk, kan jag hålla med Indierna att de börjar bli kallt! På kvällarna varefall. Men dagarna är varma och sköna. I dag tog jag och Ewwe en liten promenad i basant loch parken. ganska stor park. Vi gick en bit och sen kom vi till en "korsning" om man kan kalla det så och Ewwe sa att om man gick till vänster så kommer man till "alla grisarna" och jag ville helst inte gå dit så vi höll till höger. Sen ytterligare en "korsning". Den här gången säger hon vi går dit och ser vart vi kommer, jag tvekade lite med tanke på att det var väldigt många grisar ditåt. Alla storlekar och alla färger. Men sen gick jag med på det. Vi passerade några små som låg och bökade runt bland massa skräp, än så länge bra. Sen blev ja lite smått orolig för det var en baota gris som låg och sov där. Självklart vakna han upp när vi kom förbi och blev lite rädd och nöffa till varpå en hund reagerar och börjar morra och skälla på oss. Jag som redan är rädd för hundar blev ju inte mycket lungare av att veta vilka sjukdommar de kan ha och vet att några andra blivit attakerade av hundar här i närheten. Men vi klarade oss förbi hunden. Men sen kom nästa... vägen tog nästan slut här... Och jag som inte ville gå förbi hunden igen men de va ja tvungen att göra men det gick faktist bra!! Tack gode gud!! Men aldrig mera några sånna småvägar igen!
På eftermiddagen åkte vi till Khan market för att kolla på lite böcker och sånt smått. Jag lyckades köpa lite olika papper inför julen och lite brev hemm, 2 nya böcker och en suuper snygg kudde om ja får säga det själv! Väldigt indisk. När vi kom hem såg vi framemot att vår kära maid hade lagat mat några slagt fyllda pannkakor/raggmunkar. Men de vart en besvikelse de va verkligen ingen hit det inte, hon är lite klen när de kommer till att krydda maten osv. Men vi får försöka lära henne! hah Men nu ska ja snart sova imorgon bitti är det yoga och nästa vecka kommer Mia. Det ser jag fram emot!! Skynda skynda Mia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar